Online shopping yang MURAH dan BERBALOI.......

Hai...oulls...

Pada yang memang suka shopping online... mesti ramai yang tercari-cari web yang MURAH 
This is just from my own experience, ada beberapa web yang mungkin korang boleh stalks....

1.NILE

Web ini ada menjual baju, gym equipment macam yoga , novel dan banyak lagi.
Yang penting harga berpatutan.
P/S: pada sesiapa yang nak order kasut dekat sini, terutama kasut perempuan, tolong order satu saiz yang lagi besar dari saiz yang korang pakai ye.




2. LELONG

Web ni memang menjual pelbagai produk, dari pelbagai penjual, tapi kena rajin selongkar, sebab terlalu ramai yang menjual produk yang sama tapi harga berbeza-beza, ada yang mahal, ada yang murah dan TERLAJAK murah pun ada.
Pengalaman saya, saya pernah beli hardisk 1TB jenama Transcend dengan harga RM209 je. Pada saya harga tu sangat berbaloi sebab dah lama saya stalk jenama ni, tapi macam saya cakap, kena pandai selongkar.

3. 11street

Web ni saya baru je jumpa,dan ada barang yang murah dan ada yang mahal.
And ada barang dari web ni yang from international.
Boleh la cuba-cuba cuci mata, nak-2 pula kalau minat kosmetik dari Korea, harga dia boleh tahan berpatutan.




4. Aliexpress

Yang ni web bukan dari Malaysia, tapi dari China.
Saya pernah beli jam je dekat sini, saja mencuba.
Jam yang saya beli hanya dalam RM9, bergantung pada nilai mata wang kita sebab web ni guna Dollar, jadi kalau mata wang kita rendah, kita rugi sikit la. Jam yang saya beli tu, kalau kat Malaysia dalam RM30. Tapi saya guna Free Shipping, jadi sebulan kemudian baru dapat jamnya.
Pembayaran saya guna kad debit yang ada Visa.

Selain dari web dekat atas, ada lagi beberapa web online yang saya selalu jenguk2 macam...




















Next time saya akan update balik kalau saya ada terjumpa web online yang lain.
Tata...

Share on Google Plus

About DD MEZZ

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment